zaterdag 21 november 2009

Muziek delen

Vandaag aan de slag met last.fm. Muziek blijft altijd leuk en bij deze opdracht had ik gehoopt om vooral muziek buiten de gebaande baden tegen te komen op onze 23 dingen account. Helaas, niets was minder waar. Waar ik voor vreesde, werd bewaarheid. Guus Meeuwis, Jeroen van de Boom en zelfs kabouter Plop kwamen op de site voorbij.

Natuurlijk zaten er ook goede bands .... sorry, bands en artiesten die mij aanspreken bij zoals Within Temptation en Robbie Williams.
Geen idee waarom, maar ik had gedacht dat ik met deze opdracht onvermoede kanten van de collega's zou zien. Maar geen onvermoede rockers ;-) Tot mijn grote vreugde bleek er een Eli Ppaerboy Reed Radiochannel te zijn. Sinds Ina me de cd van Eli Paperboy Reed & the True Loves meegaf, ben ik hopeloos fan. Soul zoals soul bedoeld is! Het was leuk om verschillende artiesten te zoeken en toe te voegen aan de bibliotheek van 23 dingen.
Wat me niet gelukt is, is om vrienden te maken. Ik hou me aanbevolen voor tips hoe dit moet.

Ook interessant om de artikelen over muziek en sociale netwerken te lezen. Ik herkende me wel een beetje in de opmerking in het artikel 'Balen van Last fm' over het exclusief in de muziek willen zijn. Net dat nummer hebben dat anderen niet kennen. Je wilt de beste muziek tegelijkertijd delen en voor jezelf houden.

Vreemd genoeg vind ik je muziek voorkeur delen intiemer dan je boeken voorkeur delen. Het zal wel komen omdat mijn muziek (van 0 tot nu) veel te maken heeft met hoe ik op dat moment in het leven stond en nu sta. Niet dat jullie aan mijn muziek kunnen zien wat er wanneer gebeurd is, maar ik kan wel zeggen dat mijn i-tunes bibliotheek de soundtrack van mijn leven is.

In deze blog neem ik afscheid met een liedje waar ik leuke herinneringen aan heb. Jullie waarschijnlijk ook, want het is een nummer uit de tijd dat mijn ouders jong waren. Veel plezier op jullie trip down Memory Lane ;-)




1 opmerking:

  1. Je maakt het de lezer erg gezellig: met een muziekje aan je blog lezen. Goeie combi!
    En dan die vraag:
    wat toont wie iemand is: de boekenkast of de muziekkeuze? Voer voor psychologen, of voor onze nabespreking van 23dingen misschien?

    BeantwoordenVerwijderen