zondag 13 december 2009

Bibliotheek 2.0 en de toekomst, deel 2


Sorry coaches, maar ik heb me niet aangemeld bij de Nederlandse Ning voor bibliothecarissen. Ik heb de site bekeken en besloten dat ik hier geen tijd in wil steken. Persoonlijk vind ik de site onoverzichtelijk. Er is een lawine aan informatie en als ik zo door de geposte berichtjes loop, dan denk ik niet dat ik hier voor het werk veel aan zal hebben.
Natuurlijk kun je van collega's in den lande leren, ideeën uitwisselen en elkaar inspireren. Maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om nog uitgebreid te gaan posten op de site en te lezen wat er overal gebeurd.
Wanneer ik een gerichte vraag heb of een vastomlijnd onderwerp waarvan ik wil weten wat de collega's erover denken, wordt ik misschien wel eens lid.
Maar voor nu ben ik informatie moe.

1 opmerking:

  1. De ning staat of valt met inspirerende bijdragen. Jammer dat dat er voor jou nu niet bij zit. Wie weet krijg je er nog 'ns energie van.
    Daarnaast is het toch de vraag hoe we ons collectief efficient op het web kunnen bewegen zodat we, als bibliotheekmedewerkers, adequaat geïnformeerd blijven.

    BeantwoordenVerwijderen